Reklamation

Jeg har modtaget en defekt vare, hvad gør jeg?

Når du handler hos Stay Strong har du altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Når vi sender varer til dig, sørger vi altid for, at de er pakket forsvarligt, så de er bedst muligt beskyttet under forsendelsen. 

Skulle det mod forventning ske, at du modtager en defekt vare, ombytter vi den naturligvis. Du bedes kontakte Karin Judith Cortsen, så vi på bedst mulig vis kan få løst den konkrete situation. Stay Strong betaler omkostningerne forbundet med returnering af en defekt vare. Når du har talt med Karin Judith Cortsen vedrørende returnering/ombytning af defekt vare, sender vi dig en retur pakkeseddel, enten via mail eller med posten. Du skal altså ikke indsende den defekte vare til os, førend vi har sendt dig en pakkeseddel.

Udfyld venligst anmodning om RETURPAKKESEDDEL hvorefter vi fremsender dig en retur pakkeseddel. Du benytter denne pakkeseddel til at sende den defekte vare ind til os. Husk altid at påføre tydeligt navn og adresse i din forsendelse, samt at vedlægge en fyldestgørende beskrivelse af det konkrete problem samt din e-mail.

Du kan også benytte Stay Strongs returformular.

Du kan downloade returformularen her.

Jeg ønsker at reklamere over en vare

Oplever du problemer med en vare inden for 24 måneder efter køb, har du ret til at benytte dig af reklamationsretten. 

Ved reklamationer skelnes der mellem produktionsfejl og slitage. 

Smykker kan, som alle andre varer, blive slidt ved brug, og/eller uhensigtsmæssig anvendelse. Slitage og skader er ikke omfattet af reklamationsretten. Er du i tvivl om, hvorvidt din vare er reklamationsberettiget er du altid velkommen til at kontakte os, så vurderer vi den enkelte situation.

Ændring i overflade, farve og form

Smykker kan ved brug ændre karakter i overflade, farve og form. En forgyldning og rosé forgyldning er en overfladebelægning der med tiden vil slides og ændre udseende. En forgyldning eller eller rosé forgyldning, der er slidt af ved brug betragtes som slitage og er ikke omfattet af produktgarantien.

Læder

Læder er et naturprodukt, som i lighed med andre naturmaterialer med tiden vil ændre karakter.

Ekspempler på produktionsfejl

Hvis der er en støbefejl i metallet.

I reklamationsperioden dækkes alle produktionsfejl. Vi reparerer eller ombytter produktet.

Eksempler på slitage

Slitage betyder, at produktet har været brugt over længere tid og bærer præg heraf. Slitage er ikke omfattet af produktgarantien. Lige som skader opstået, som følge af forkert brug / mishandling heller ikke er omfattet af garantien.

  • Overflader, der er blevet ridsede.
  • Belægning, der har ændret karakter eller er slidt af.
  • Hvis smykket er gået ud af facon.

Reklamationsretten omfatter heller ikke smykker, der er gået i stykker som følge af skader, tab eller anden uhensigtsmæssig adfærd.

Hvad gør jeg med min defekte vare?

For at kunne behandle en reklamation, er vi nødt til at have smykket indleveret, så vi kan vurdere hvorvidt reklamationen er berettiget. Du bedes derfor kontakte Karin Judith Cortsen på mail eller på tlf 20 76 19 99.

Udfyld venligst anmodning om RETURPAKKESEDDEL hvorefter vi fremsender dig en retur pakkeseddel. Du benytter denne pakkeseddel til at sende den defekte vare ind til os. Husk altid at påføre tydeligt navn og adresse i din forsendelse, samt at vedlægge en fyldestgørende beskrivelse af det konkrete problem samt din e-mail.

Du kan også benytte Stay Strongs returformular.

Du kan downloade returformularen her.

Ønsker du ikke anvende returpakkeseddel fra Stay Strong, sendes varen som forsikret pakke til:

Stay Strong
Klinkbjerg 26
6200 Aabenraa
“Webshop reklamation”

Du modtager en bekræftelse på mail på, at vi har modtaget smykket, samt en vurdering af, hvad det videre forløb i processen vil være.

Jeg ønsker at klage

Skulle der opstå en konflikt, hvor vi ikke kan nå til enighed og du ønsker at klage, skal dette foregå til Forbrugerstyrelsen:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

Tlf: 4171 5000
Email: kfst@kfst.dk
Web: www.forbrug.dk

 

?
?